Veelgestelde

vragen en tips

kasteel woerden regio utrecht

Veelgestelde vragen en tips

Bij het organiseren van een event, feest of bruiloft komen er altijd vragen naar voren. Wij zetten de meestgestelde vragen op een rij. In jullie vraag niet beantwoord? Neem gerust contact met ons op.

Duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid

‘Samen naar een betere toekomst’. Bij Kasteel Woerden streven wij ernaar om duurzame keuzes te maken. Van het gebruik van biologische, seizoens- en streekproducten tot no food waste en van het stimuleren van vegetarische gerechten tot no plastic use.

Hoe gaan jullie voedselverspilling tegen?

Om voedselverspilling tegen te gaan proberen wij zo efficiënt mogelijk in te kopen. Daarnaast werken wij met partners uit de omgeving om de reistijd zo klein mogelijk te houden. Producten die over zijn? Die verwerkt onze chef maar al te graag in gezonde smoothies, rijke soepen, lekkere sauzen of appeltaart. Is er eten over en wenst u dit mee naar huis te nemen? Dan is dat uiteraard mogelijk. 

Gebruiken jullie plastic rietjes?

Nee, wij gebruiken papieren rietjes.

Scheiden jullie afval?

Jazeker. Wij scheiden het restafval, plastic, glas en papier/karton. 

Hoe zijn jullie maatschappelijk betrokken?

Kasteel Woerden zet zich in voor diverse verenigingen en Woerdense ondernemers. Zo wordt het Fotografencafé 5 x per jaar gesponsord en sponsoren wij diverse sportclubs. Wij werken voornamelijk met Woerdense partners en ondernemers. Denk hierbij aan de lokale visboer, bloemiste, patissier en bakkerij Versluis.

Corona en de maatregelen

Al 600 jaar wordt hier veilig samengekomen. Wij hebben dan ook verschillende voorzorgsmaatregelen genomen om de 1,5 meter afstand en veiligheid van uw gasten te waarborgen.

Wat doen jullie om de 1,5 meter te waarborgen?

Gelukkig zijn bijna al onze zalen groot genoeg om diverse bijeenkomsten, feesten en diner te laten plaatsvinden op 1,5 meter. De gewenste opstelling verzorgen wij in een 1,5 meter afstand, afhankelijk van de geldende maatregelen. Is jullie zaal te klein voor het aantal gasten? Dan kijken we natuurlijk graag verder naar de mogelijkheden voor een grotere zaal of uitbreidingsmogelijkheden middels een overkapping.

Hebben jullie looproutes toegepast?

Ja. Met markering is een looproute aangegeven met een aparte in- en uitgang. Tevens zullen onze gastvrouwen en gastheren u hier tijdens het event ook in begeleiden.

Hoe wordt de catering aangeboden?

Al ons eten komt uit eigen keuken. Dit betekent dat onze chef de hapjes, lunch en het diner vers bereid. Wij streven er naar om zoveel mogelijk met streek- en seizoensproducten te werken. De manier van uitserveren hangt af van het type catering. Zo is er een ruime keuze aan uitgeserveerde diners, maar is een buffet of BBQ-diner natuurlijk ook mogelijk.

Welke doen jullie qua hygiënemaatregelen?

Kasteel Woerden heeft diverse voorzorgsmaatregelen getroffen (denk daarbij aan: desinfecterende zeep, desinfectiegel, papierenhanddoekjes, tissues en extra schoonmaak van de tafels, toiletten, deurklinken en zalen).

Wordt er extra schoongemaakt?

Ja, de toiletten worden meerdere keren per dag schoongemaakt, evenals de deurklinken. Daarnaast worden de zalen voorafgaand en tussentijds grondig schoongemaakt, net zoals de tafels en koffieapparaten. 

Welke aanpassingen zijn er nodig voor een zakelijke bijeenkomst op 1,5 meter afstand?

Een zakelijke bijeenkomst op 1,5 meter is mogelijk in alle zalen. Graag kijken wij naar het aantal gasten in uw gezelschap om een passende zaal te vinden. Dit hangt ook af van het type opstelling u wenst. Uiteraard is het ook mogelijk om meerdere zalen te combineren of gebruik te maken van een livestream, zodat gasten vanuit huis of een andere zaal kunnen meekijken. Onze salesspecialisten denken graag mee!

Is het mogelijk om een hybrid / online zakelijke bijeenkomst te organiseren?

Dit is zeker mogelijk. Wij werken met een professionele technische partner die u volledig kan ontzien van techniek, aanvullende audiovisuele middelen en technische assistentie. 

Welke aanpassingen zijn er nodig voor een bruiloft op 1,5 meter afstand?

Een bruiloft op 1,5 meter is natuurlijk niet wat jullie in gedachten hadden, maar is zeker mogelijk. Wij kijken dan graag naar uw gezelschap, het aantal gasten en de type opstellingen. Op basis van de geldende maatregelen maken we een plattegrond. Wist u dat een diner op 1,5 meter in de gewelven nog met 60 gasten mogelijk is? Een ceremonie in de Ridderzaal tot 60 gasten en op de binnenplaats tot 100+ gasten. De laatste 2 jaar zien we diverse programma’s voorbij komen. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om de ceremonie te livestreamen, zodat de gasten er in een andere zaal toch bij kunnen zijn. Of aan een receptie verspreid over twee groepen, een walk through receptie, pubquiz tijdens het feest of silent disco. Onze huwelijksspecialisten vertellen jullie graag over de mogelijkheden en een creatieve invulling! 

Zakelijke bijeenkomsten

Wij beschikken over acht unieke en bijzondere ruimtes met ieder een eigen sfeer. Van kleine boardroomzaal tot grote congreszaal. Zo is er altijd een ruimte die bij uw wensen en gezelschap past.

Welke soort zakelijke bijeenkomsten kan ik bij jullie organiseren?

De meest uiteenlopende zakelijke bijeenkomsten zijn bij ons mogelijk. Van vergadering, training, heidag of brainstormsessie, tot een groot congres met beursvloer, seminar of de jaarlijkse ALV. Een (personeels)feest organiseren? Ook dat is mogelijk. Bij Kasteel Woerden huurt u een ruimte en bijbehorende catering. Ieder type event is dus mogelijk.

Met hoeveel personen kan ik bij jullie terecht voor een zakelijke bijeenkomst?

Onze locatie is geschikt van 2 tot 600 personen. Wij beschikken over acht verschillende ruimtes en twee buitenplaatsen. Het is ook mogelijk om meerdere ruimtes te combineren. Tevens kunnen wij de ruimte ook groter maken, middels een overkapping. Voor exacte capaciteiten verwijzen wij u graag door naar ons zalenoverzicht.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Een offerte aanvragen kan gemakkelijk via de website. Wij werken met een online offertesysteem. Ontzettend handig, want hiermee kunt u online direct alle mogelijkheden en bijbehorende kosten terugvinden.

Een zakelijke bijeenkomst op de planning? Start hier dan de offerte

Een bruiloft / feest of verjaardag op de planning? Start hier dan de offerte.

Verzorgen jullie ook lunch, diner en of een borrel?

Jazeker. Al ons eten komt uit eigen keuken. De meest uiteenlopende lunches, diners en borrels zijn mogelijk. In onze online offerte tool vindt u alle mogelijkheden. Of download gratis onze brochure.

Meer informatie vindt u hier.

Is het mogelijk om een coronaproof vergadering te organiseren in het kasteel?

Dit is zeker mogelijk. Al onze zalen zijn mogelijk in een 1,5 meter opstelling. Uiteraard hanteren wij de maatregelen vanuit het RIVM. Indien mondkapjes verplicht zijn, zal het bedienend personeel deze dragen. Om de veiligheid te waarborgen hebben wij extra hygiëne maatregelen getroffen. Denk daarbij aan: desinfecterende zeep, desinfectiegel, papierenhanddoekjes, tissues en extra schoonmaak)

Zijn er ook overnachtingsmogelijkheden in het Kasteel?

Nee, niet op locatie. In de nabije omgeving bevinden zich twee hotels, beide op loofstand. Het Van Rossum Stadshotel Woerden en het Best Western City Hotel Woerden.

Ik zoek een trainingslocatie. Is het Kasteel geschikt?

Ja. Wij beschikken over 10 unieke en sfeervolle zalen, twee buitenplaatsen, een eigen keuken en gratis parkeerplaats. Kasteel Woerden is uitermate geschikt voor uw training. Lees meer.

Is het mogelijk om een bedrijfsfeest of personeelsfeest bij jullie te organiseren?

Dit is zeker mogelijk. Een spetterend feest in een 600 jaar oud kasteel, hoe bijzonder is dat. Onze salesspecialisten denken graag met u mee. Lees meer

Trouwen

Bij het plannen van jullie bruiloft komt een hoop kijken. Er moet veel geregeld worden en zo komen er ook veel vragen. Bekijk hier een overzicht van de meest gestelde vragen en tips voor de voorbereidingen. Is jullie vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via 0348 – 43 6000.

Wij vinden het erg lastig om in te schatten hoeveel gasten er daadwerkelijk naar onze bruiloft komen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Gemiddeld is 10% van het aantal gasten verhinderd (afhankelijk van de periode) en zegt van te voren af. Daarnaast blijkt dat er in de week voorafgaand aan jullie huwelijksdag, en zelfs op de dag zelf, ook nog 10% van de gasten vanwege onvoorziene omstandigheden niet aanwezig kan zijn.

Let op:

  • Tot 2 weken voor de reserveringsdatum mag het aantal gasten naar beneden aangepast worden met 20% van het eerder opgegeven aantal gasten.
  • Tot 1 week voor de reserveringsdatum mag het aantal gasten naar beneden aangepast worden met 10% van het eerder opgegeven aantal gasten.
  • Indien er binnen 1 week voor de reserveringsdatum onverhoopt nog gastenaantallen wijzigen zijn we genoodzaakt deze door te belasten
Wij hebben heel veel gasten. Is de capaciteit uit te breiden?

De mogelijkheid bestaat om de bestaande capaciteit uit te breiden met uiteenlopende overkappingen en tenten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een volledige tent van aluminium te plaatsen met harde wanden of met wanden van zeil. Deze tenten kunnen voorzien worden van een transparant dak voor extra lichtinval. Ook qua vloeren kunt u uw wensen kenbaar maken. Zo zijn er houten vlondervloeren of cassettevloeren welke verfraaid worden met tapijttegels.

Voor een informele en sfeervolle overkapping adviseren wij de bedoeïenentent. Dit zijn tenten vervaardigd uit canvas in diverse kleuren en maten verkrijgbaar. Deze overkapping geeft uw evenement een bijzonder feestelijke tint.

Voor een informele aangelegenheid kunnen ook pagodetenten goed tot hun recht komen. Deze zijn in diverse kleuren verkrijgbaar en aan elkaar te bevestigen. In geval van mooi weer kunnen zelfs de zijkanten los worden gemaakt zodat een parasoleffect gecreëerd wordt.

Helaas zijn wij genoodzaakt om ons huwelijk te annuleren. Welke kosten worden er in rekening gebracht?

Op al onze reserveringen en geleverde diensten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Een exemplaar is te downloaden via onze website. Bij annulering hanteren wij in afwijking van artikel 9.4.2. de volgende staffel. Bij annulering van een definitieve reservering 15% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 3 maanden voor de aankomstdatum 50% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 2 maanden voor de datum 75% van de reserveringswaarde en bij annulering minder dan 1 maand voor de aankomstdatum 100% van de reserveringswaarde.

Er zijn speciale huwelijksverzekeringen die je kunt afsluiten bij bepaalde maatschappijen, naast de locatie is dan ook je kleding, taart, muziek ed. verzekerd.

Hanteren jullie een omzetbelasting?

Wij hanteren bij Kasteel Woerden omzetgaranties. Dit houdt in dat de totale reserveringswaarde op een bepaalde datum aan een minimaal bedrag moet voldoen. De minimale omzetgaranties variëren per dag en per maand. Vraag jullie huwelijksadviseur voor meer informatie.

Wanneer kunnen we de locatie versieren?

Een week voorafgaand aan jullie huwelijksdag kunnen wij jullie vertellen of jullie een dag van te voren kunnen decoreren. Ook kunnen wij dan aangeven tussen welke tijden jullie kunnen decoreren. Indien wij tussentijds nog een commerciële aanvraag krijgen behouden wij het recht voor om de decoratie dag en tijdstippen te wijzigen. Wanneer decoreren op de dag voor het huwelijk niet mogelijk is, kunnen jullie wel vast de spullen bezorgen. Op huwelijksdag is het taak van de ceremoniemeester(s) om de ruimtes te versieren wanneer de ruimtes beschikbaar zijn. Tevens is de ceremoniemeester ook verantwoordelijk voor het verwijderen van de zelf meegebrachte decoraties. De decoraties dienen op dezelfde dag weer verwijderd  te worden.

Wat mag en kan qua versiering en decoratie in en om het kasteel?

Het is niet toegestaan confetti/serpentines, crêpepapier, rijst, rozenblaadjes, wensballonnen, rook uit rookmachines en vuurwerk te gebruiken binnen of buiten Kasteel Woerden. Wanneer dit wel wordt gebruikt, is het mogelijk dat wij hier extra kosten voor in rekening brengen.

Het is uiteraard toegestaan om de locatie te versieren met bijvoorbeeld ballonnen, kaarsen, slingers en lampionnen. Buiten staat het erg feestelijk fakkels op basis van olie of gelpotten neer te zetten.

Wil je hulp bij de decoratie? Wij werken samen met een aantal vaste leveranciers, waaronder een ballonnenleverancier. Wij brengen jullie graag in contact met hem!

De rol van ceremoniemeester is zeer belangrijk bij een huwelijk! Zijn er tips?

Absoluut! De ceremoniemeester zorgt ervoor dat op de dag van het huwelijk het bruidspaar niets hoeft te regelen en alleen hoeft te genieten. De ceremoniemeester informeert bijvoorbeeld de gasten dat het tijd is om naar de volgende ruimte te gaan. Daarnaast is de ceremoniemeester het aanspreekpunt voor onze partymanager van de locatie, de fotograaf en de band/DJ. De ceremoniemeester coördineert de sketches, speeches en activiteiten die de gasten willen ondernemen (of voorkomt deze als het bruidspaar dit niet wenst).

Op de dag zelf zal onze partymanager met de ceremoniemeester de planning voor het diner doorspreken. Wellicht dat er tijdens het diner gespeecht zal worden. Graag zouden wij willen weten wanneer en hoe lang er gespeecht wordt, zodat wij voor een goede afstemming met onze keuken en bediening kunnen zorgen.

Band en DJ, een lastige keuze. Kunnen jullie ons daarbij helpen?

Suggesties kunnen wij zeker geven! Menig band/DJ is hier al te gast geweest om een knalfeest te verzorgen. Ook kunnen wij voor hen een crewmaaltijd verzorgen, vaak komen zij opbouwen en willen ze daarna nog een hapje eten. Voor € 17,50 per persoon verzorgen wij een gezonde maaltijd.

Kunnen we ook overnachten bij Kasteel Woerden?

In het kasteel overnachten is helaas niet mogelijk. Wel hebben wij een fijne samenwerking met  twee hotels in de omgeving.

Voor de huwelijksnacht adviseren wij jullie het mooie Stadshotel Woerden. Dit hotel heeft 25 sfeervolle suites. Bekijk de website www.stadshotelwoerden.nl

Wil je voordeliger overnachten of de gasten in een hotel onder brengen? Kijk dan eens naar Best Western Woerden. Dit is een hotel met 64 kamers. Neem contact met ze op via www.bestwesternwoerden.nl

Mogen we zelf een bruidstaart meenemen?

Zeker! Onze Chef-kok is zeer goed in koken maar het maken van een bruidstaart is weer een hele andere tak van sport. Er zijn een aantal taartleveranciers die wij zeker aan kunnen bevelen. Maar wanneer jullie de taart graag laten maken door de plaatselijke bakker op de hoek is dat natuurlijk ook geen probleem. Let er wel op dat de taart dient te voldoen aan de HACCP voorwaarden.

Cupcakes en sweet tables zijn tegenwoordig ook niet meer weg te denken bij een huwelijk. Vertel ons wat er nodig is qua opstelling en wij zorgen ervoor dat de tafel klaarstaat zodat deze gevuld kan worden! Wij berekenen € 1,25 per persoon voor het servies, aansnijden en uitserveren.

We hebben een bepaalde wens qua kleur bloemen, kunnen jullie dat verzorgen?

Bloemen zijn een zeer persoonlijke keuze, daarom adviseren wij jullie de bloemen direct bij de leverancier te bestellen. Indien gewenst brengen wij jullie graag in contact met onze vaste leverancier. Onze leverancier zorgt er voor dat alles op de juiste plek komt te staan. Het is ook mogelijk dat jullie zelf de bloemdecoratie meenemen of deze bij een andere leverancier bestellen.

Hebben wij het kasteel voor onszelf?

Nee, het kasteel kan ook gebruikt worden door andere gasten en/of groepen tenzij jullie de volledige locatie hebben gehuurd. Wij berekenen een vaste huurprijs van € 3.750 voor exclusiviteit van onze locatie. De prijs is gebaseerd op de hele dag. Er zullen dan geen andere gasten of groepen aanwezig zijn.

Het opgegeven menu/buffet past niet helemaal bij ons, kunnen hier aanpassingen op gemaakt worden en hoe gaan jullie om met dieetwensen?

Natuurlijk zijn wijzigingen mogelijk op een voorgesteld menu of buffet. Wij houden ten alle tijden rekening met eventuele dieetwensen. Doordat wij werken met dagverse producten en onze Chef-kok samen met zijn keukenbrigade alles zelf bereid is dat voor ons geen probleem. Wel vragen wij om dieetwensen minimaal een week van te voren door te geven.

Kasteel Woerden spreekt ons erg aan als trouwlocatie, wat is nu de werkwijze?

Wanneer jullie interesse hebben in Kasteel Woerden plannen we graag een afspraak met jullie in. Dan laten we de locatie zien en bespreken wij direct de mogelijkheden. Een vrijblijvende optie kan geplaatst worden en een offerte zullen wij aan de hand van jullie wensen uitwerken. Deze vrijblijvende offerte en de optie blijft twee weken geldig.

Acht tot zes weken voor jullie huwelijksdag maken we een afspraak om de details door te spreken. Het definitieve aantal gasten kunnen jullie tot 1 week voor datum aan ons doorgeven. Dit aantal is bepalend voor de uiteindelijke factuur.

Als jullie in de tussentijd nog vragen hebben zijn wij uiteraard telefonisch bereikbaar, diverse keren per jaar organiseren wij ook een open dag. Dat is vaak ook een leuk moment om langs te komen om nog even sfeer te proeven of om de locatie aan jullie familie of ceremoniemeester te laten zien!

Fotoshoot

Gaan jullie trouwen en zijn jullie nog op zoek naar een fotoshoot locatie? Dat kan bij Kasteel Woerden!

Is het mogelijk om een fotoshoot / bruidsreportage te houden in het kasteel?

Ja dat kan! Jullie bruidsreportage in een 600 jaar oud Kasteel. Op ons zonovergoten terras, de prachtige binnenplaats met loopbrug, De Ridderzaal of in diverse andere ruimten kunnen de mooiste bruidsreportages gemaakt worden.

Moet ik vooraf reserveren?

Ja. Indien wij een reservering voor jullie mogen maken vernemen wij dit graag per mail. Aansluitend zullen wij de reservering maken en de aanbetalingsnota verstuurd. De aanbetaling dient voorafgaand aan jullie komst betaald te zijn. Zonder betaling kunnen wij helaas geen toegang verlenen tot Het Kasteel.

Wat zijn de voorwaarden?

Indien u Kasteel Woerden wenst te boeken voor uw bruidsreportage vragen wij u rekening te houden met het volgende:

–   U kunt alleen gebruik maken van de zalen die beschikbaar zijn;

–   U kunt alleen gebruik maken van de buitenruimtes die beschikbaar zijn;

–   U dient alle ruimtes in de originele staat achter te laten;

–   Gebruik van confetti, rijst en rozenblaadjes is niet toegestaan;

–   Wij vragen u met maximaal 10 personen te komen. Overige bruiloftsgasten dienen zich niet op te houden in of rondom het kasteel;

–   Het totaalbedrag dient vóóraf betaald te worden. Zonder voorafgaande betaling kan de fotoreportage niet plaatsvinden.

Wat zijn de kosten van een fotoshoot / bruidsreportage?

De kosten van een fotoshoot / bruidsreportage bedragen 250,- euro voor de duur van 2 uur. Een fotoshoot is uitsluitend mogelijk met een reservering.

Heb ik toegang tot het hele kasteel?

Éen week van te voren kunnen jullie contact opnemen welke ruimten beschikbaar zijn.

Op welke dagen kan de fotoshoot / bruidsreportage plaatsvinden?

Een bruidsreportage bij Kasteel Woerden is mogelijk van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 16:00 uur en in het weekend van 11:00 uur tot 16:00 uur [m.u.v. feestdagen].

Kasteelcafé

Het kasteelcafé is iedere zaterdag en zondag geopend van 11:00 uur tot 17:00 uur. Geniet van een heerlijke high tea, high wine of high beer op het terras of kom langs voor een gezellige borrel of huisgemaakt gebak.

Moet ik reserveren voor het Kasteelcafé?

Ons kasteelcafé is iedere zaterdag en zondag geopend. Een reservering is noodzakelijk en gemakkelijk via onze website. Reserveren kan hier

Hoe kan ik reserveren?

Direct reserveren. 

Lukt het online niet? Stuur dan een mail naar info@kasteelwoerden.nl of neem contact op via 0348 – 43 60 00.

Ik kom met een grote groep. Kan ik een aparte zaal huren?

Ja dat is zeker aan te raden! Bekijk hier onze zalen. 

Wat zijn de openingstijden van het Kasteelcafé?
Wij zijn op zaterdagen en zondagen tussen 11.00 – 17.00 uur geopend voor koffie met gebak maar ook voor een high-tea, lunch, high-wine, high-beer of een borrel.
Kan de chef rekening houden met speciale wensen, diëten en allergieën?

Uiteraard. Geef in uw reservering aan met welke dieetwensen of allergieën onze chef rekening kan houden. Komt voor elkaar!

Wanneer is het terras geopend?

Het terras is geopend op zaterdag en zondag tussen 11:00 uur en 17:00 uur. Tevens doen mij ook mee aan de Open Monumentendag en de Dag van Het Kasteel en ook tijdens de Woerdense koeienmaart zijn wij geopend. Houd onze website in de gaten voor het laatste nieuws. 

Serveren jullie ook vegetarische / veganistische maaltijden?

Uiteraard. Onze chef heeft talloze vegetarische / veganistische gerechten en hapjes opgesteld. Bekijk direct onze brochure om alle mogelijkheden te bekijken. 

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen / annuleren?

De reservering wijzigen of annulering kan via de bevestigingsmail van de reservering of per mail naar info@kasteelwoerden.nl. Bellen mag natuurlijk ook naar 0348 – 43 60 00.

Kan ik betalen met een cadeaubon?

Ja dat kan! De diner cadeaukaart en De restaurant cadeau kaart zijn geldig op zaterdag en zondag voor een high-tea, high-wine en de Leckere bierproeverij.

Accepteren jullie contant geld?

Nee, alleen PIN betalingen zijn mogelijk.

Reserveren en annuleren

Annuleren en aanvullende voorwaarden.

Wat is het annuleringsbeleid van Kasteel Woerden?

Op alle door ons aangegane overeenkomsten en geleverde diensten zijn de Algemene Leveringsvoorwaarden KHN van toepassing en daarnaast gelden de aanvullende voorwaarden van Kasteel Woerden. Deze voorwaarden liggen bij ons ter inzage, zijn te downloaden via www.khn.nl.

De voorwaarden van Kasteel Woerden prevaleren boven die van de KHN.

 

Annulering locatie, catering en materialen van Kasteel Woerden
Indien het evenement geheel of gedeeltelijk wordt geannuleerd nadat u de bevestiging heeft getekend, brengt Kasteel Woerden de volgende kosten in rekening:
• Bij annulering vóór 3 maanden voor aanvang van het event wordt 25% van de totale reserveringswaarde in rekening gebracht.
• Bij annulering vanaf 3 maanden tot 2 maanden voor aanvang van het event wordt 50% van de totale reserveringswaarde in rekening gebracht.
• Bij annulering vanaf 2 maanden tot 1 maand voor aanvang van het event wordt 75% van de totale reserveringswaarde in rekening gebracht.
• Bij annulering binnen 1 maand voor aanvang van het event wordt 100% van de totale reserveringswaarde in rekening gebracht.

Kan ik een optie plaatsen op een datum?

Graag plaatsen wij een vrijblijvende reservering (optie). Deze reservering blijft maximaal 14 dagen van toepassing, tenzij anders staat vermeld. De optie wordt definitief als wij een voor akkoord getekende bevestiging hebben ontvangen. Op het moment dat we een andere aanvraag ontvangen voor de in optie genomen ruimte(s), nemen wij contact op en vragen binnen 24 uur een beslissing te nemen. Indien binnen deze termijn geen uitsluitsel wordt verkregen, behouden wij het recht voor om de optie te laten vervallen.

Hoe maak ik een reservering voor een feest, bijeenkomst of bruiloft?

Een reservering kan gemaakt worden via ons online offertesysteem. Misschien vindt u het fijn om eerst even langs te komen en onze zalen te bekijken? Wij plannen dan graag een bezichtiging en kennismaking in. Uiteraard is het mogelijk om een optie te plaatsen. Dit betekent dat de datum even wordt vastgehouden. In onze algemene voorwaarden lees je meer over het plaatsen van een optie en de optietermijn.

Stel hier een eigen offerte op.

Locatie, bereikbaarheid en toegankelijkheid 

Kasteel Woerden bevindt zich centraal gelegen, midden in het Groene Hart. De A12 is op 3 minuten rijden, station woerden bevindt zich pal en binnen 10 minuten met de trein zit je in Utrecht. Parkeren is gratis mogelijk op onze eigen parkeerplaats.

Wat is het adres van Kasteel Woerden?

Kasteel 3

3441 BZ Woerden

Wat zijn de openingstijden van Kasteel Woerden?

Onze afdeling sales- en reserveringen is van ma t/m vrij van 9:00 uur tot 17:00 uur aanwezig. Het Kasteelcafé is iedere zaterdag en zondag geopend van 11:00 uur tot 17:00 uur.

Feesten, huwelijken, vergaderingen en bijeenkomsten zijn mogelijk tussen 7:00 uur en 3:00 uur ’s nachts.

Is Kasteel Woerden goed te bereiken met de auto?

Van Utrecht met de auto naar Kasteel Woerden

Volg de A12  tot afslag 14 Woerden. Ga Rechtsaf en volg de Europabaan (N204) tot aan de rotonde. Ga op de rotonde linksaf, over het water en bij de volgende rotonde rechts de Polanerbaan in.
Rij onder het spoor door en ga bij de T-splitsing links, de Stationsweg op. Volg de weg langs het water (links aanhouden op de Oostdam) tot de T-splitsing. Hier gaat u linksaf. U ziet het kasteel aan uw linkerzijde. Direct achter het kasteel is gratis parkeergelegenheid!

 

Van Rotterdam of Den Haag met de auto naar Kasteel Woerden

Volg de A12  tot afslag 14 Woerden. Ga Rechtsaf en volg de Europabaan (N204) tot aan de rotonde. Ga op de rotonde linksaf, over het water en bij de volgende rotonde rechts de Polanerbaan in.
Rij onder het spoor door en ga bij de T-splitsing links, de Stationsweg op. Volg de weg langs het water (links aanhouden op de Oostdam) tot de T-splitsing. Hier gaat u linksaf. U ziet het kasteel aan uw linkerzijde. Direct achter het kasteel is gratis parkeergelegenheid

 

Van Amsterdam met de auto naar Kasteel Woerden

Ga op de A2 richting Utrecht. Ga bij Utrecht  de A12 op richting Den Haag. Rij door tot aan afslag 14 Woerden. Ga Rechtsaf en volg de Europabaan (N204) tot aan de rotonde. Ga op de rotonde linksaf, over het water en bij de volgende rotonde rechts de Polanerbaan in.
Rij onder het spoor door en ga bij de T-splitsing links, de Stationsweg op. Volg de weg langs het water (links aanhouden op de Oostdam) tot de T-splitsing. Hier gaat u linksaf. U ziet het kasteel aan uw linkerzijde. Direct achter het kasteel is gratis parkeergelegenheid!

File bij Utrecht? Pak dan op de A2 afslag 4 richting Hilversum/Vinkeveen en sla rechtsaf richting Vinkenveen/Mijdrecht de N201 op. Na 6 km kun je linksaf de N212 op richting Woerden. 

 

Is er een oplaadpunt voor een elektrische auto?

Op dit moment nog niet. Hier zijn we druk mee bezig. In de parkeergarage tegenover Het Kasteel (Parkeergarage Defensie-Eiland) zijn meerdere oplaadpunten aanwezig. 

Is het Kasteel toegankelijk voor mindervalide?

Ja. Wij beschikken over een lift en invalidentoilet. Indien gewenst kan de mindervalide gast afgezet worden op de binnenplaats.

Waar kan ik parkeren?

Direct achter het kasteel bevindt zich een eigen parkeerplaats met 50 parkeerplaatsen. Deze plaatsen zijn op basis van beschikbaarheid en kunnen niet worden gereserveerd. Het parkeerterrein is voorzien van een slagboom. Voor vertrek kunnen de gasten een gratis uitrijdkaart ophalen bij de receptiebalie. Op minder dan vijf minuten loopafstand is er parkeergelegenheid voor 600 auto’s verdeeld over drie parkeerterreinen.
Adres voor navigatie: Defensie-eiland 165, 3441 BZ Woerden

Kan ik gratis parkeren?

Parkeren op onze eigen parkeerplaats is gratis voor onze gasten. U rijdt door de rode slagboom.
Adres voor navigatie: Defensie-eiland 165, 3441 BZ Woerden

Ik kom met de trein. Hoe ver is het lopen naar Kasteel Woerden?

Vanaf het station Woerden is het ongeveer 3 minuten lopen naar het Kasteel. Vertrek vanaf het Stationsplein-Noord rechtdoor over de Stationsweg. Volg de weg naar links bij Oostdam, u loopt langs het water. De weg maakt vervolgens een flauwe bocht naar links. Het kasteel bevindt zich meteen na deze bocht aan uw linkerhand.

Ligt Kasteel Woerden dichtbij het centrum?

Kasteel Woerden bevindt zich aan de voorzijde van het centrum. Binnen 3 minuten lopen zit je in het centrum.

Kan ik langskomen om het kasteel te bezichtigen?
Wat is de capaciteit van Kasteel Woerden?

Algemene vragen

Zijn huisdieren toegestaan in het Kasteel?

Huisdieren zijn toegestaan, mits deze zijn aangelijnd. 

Beschikt Kasteel Woerden over gratis WiFi?

Ja.

Ik wil graag werken bij Kasteel Woerden? Wat nu?

Ontzettend leuk. Hier vind je meer informatie over de openstaande vacatures.

Een open sollicitatie sturen? Dat mag natuurlijk ook en kan via info@kasteelwoerden. t.a.v. B. den Dulk. 

Ik ben mijn spullen vergeten/verloren. Wat nu?

Neem contact op via info@kasteelwoerden.nl of 0348 – 43 60 00 dan helpen wij u graag verder. 

  • null

    Akia

    Lorum ipsum

Is jullie vraag nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op.

  • null

    Barbara

    Lorum ipsum