Veelgestelde

vragen en tips

kasteel woerden regio utrecht

Veelgestelde vragen en tips

Bij het organiseren van een event, feest of bruiloft komen er altijd vragen naar voren. Wij zetten de meestgestelde vragen op een rij. In jullie vraag niet beantwoord? Neem gerust contact met ons op.

Duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid

‘Samen naar een betere toekomst’. Bij Kasteel Woerden streven wij ernaar om duurzame keuzes te maken. Van het gebruik van biologische, seizoens- en streekproducten tot no food waste en van het stimuleren van vegetarische gerechten tot no plastic use.

Hoe gaan jullie voedselverspilling tegen?

Om voedselverspilling tegen te gaan proberen wij zo efficiënt mogelijk in te kopen. Daarnaast werken wij met partners uit de omgeving om de reistijd zo klein mogelijk te houden. Producten die over zijn? Die verwerkt onze chef maar al te graag in gezonde smoothies, rijke soepen, lekkere sauzen of appeltaart. Is er eten over en wenst u dit mee naar huis te nemen? Dan is dat uiteraard mogelijk. 

Gebruiken jullie plastic rietjes?

Nee, wij gebruiken papieren rietjes.

Scheiden jullie afval?

Jazeker. Wij scheiden het restafval, plastic, glas en papier/karton. 

Hoe zijn jullie maatschappelijk betrokken?

antwoord

Corona en de maatregelen

Al 600 jaar wordt hier veilig samengekomen. Wij hebben dan ook verschillende voorzorgsmaatregelen genomen om de 1,5 meter afstand en veiligheid van uw gasten te waarborgen.

Wat doen jullie om de 1,5 meter te waarborgen?

antwoord

Accordion Title

Empty section. Edit page to add content here.
Hebben jullie looproutes toegepast?

Ja. Met markering is een looproute aangegeven met een aparte in- en uitgang. Tevens zullen onze gastvrouwen en gastheren u hier tijdens het event ook in begeleiden.

Hoe wordt de catering aangeboden?

antwoord

Welke doen jullie qua hygiënemaatregelen?

antwoord

Wordt er extra schoongemaakt?

antwoord

Welke aanpassingen zijn er nodig voor een zakelijke bijeenkomst op 1,5 meter afstand?

antwoord

Is het mogelijk om een hybrid / online zakelijke bijeenkomst te organiseren?

antwoord

Welke aanpassingen zijn er nodig voor een evenement op 1,5 meter afstand?

antwoord

Welke aanpassingen zijn er nodig voor een bruiloft op 1,5 meter afstand?

antwoord

Zakelijke bijeenkomsten

Wij beschikken over acht unieke en bijzondere ruimtes met ieder een eigen sfeer. Van kleine boardroomzaal tot grote congreszaal. Zo is er altijd een ruimte die bij uw wensen en gezelschap past.

Welke soort zakelijke bijeenkomsten kan ik bij jullie organiseren?

De meest uiteenlopende zakelijke bijeenkomsten zijn bij ons mogelijk. Van vergadering, training, heidag of brainstormsessie, tot een groot congres met beursvloer, seminar of de jaarlijkse ALV. Een (personeels)feest organiseren? Ook dat is mogelijk. Bij Kasteel Woerden huurt u een ruimte en bijbehorende catering. Ieder type event is dus mogelijk.

Met hoeveel personen kan ik bij jullie terecht voor een zakelijke bijeenkomst?

Onze locatie is geschikt van 2 tot 600 personen. Wij beschikken over acht verschillende ruimtes en twee buitenplaatsen. Het is ook mogelijk om meerdere ruimtes te combineren. Tevens kunnen wij de ruimte ook groter maken, middels een overkapping. Voor exacte capaciteiten verwijzen wij u graag door naar ons zalenoverzicht.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

antwoord

Verzorgen jullie ook lunch, diner en of een borrel?

antwoord

Is het mogelijk om een coronaproof vergadering te organiseren in het kasteel?

antwoord

Zijn er ook overnachtingsmogelijkheden in het Kasteel?

antwoord

Ik zoek een trainingslocatie. Is het Kasteel geschikt?

antwoord

Is het mogelijk om een bedrijfsfeest of personeelsfeest bij jullie te organiseren?

antwoord

Trouwen

Bij het plannen van jullie bruiloft komt een hoop kijken. Er moet veel geregeld worden en zo komen er ook veel vragen. Bekijk hier een overzicht van de meest gestelde vragen en tips voor de voorbereidingen. Is jullie vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via 0348 – 43 6000.

Wij vinden het erg lastig om in te schatten hoeveel gasten er daadwerkelijk naar onze bruiloft komen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Gemiddeld is 10% van het aantal gasten verhinderd (afhankelijk van de periode) en zegt van te voren af. Daarnaast blijkt dat er in de week voorafgaand aan jullie huwelijksdag, en zelfs op de dag zelf, ook nog 10% van de gasten vanwege onvoorziene omstandigheden niet aanwezig kan zijn.

Wij hebben heel veel gasten. Is de capaciteit uit te breiden?

De mogelijkheid bestaat om de bestaande capaciteit uit te breiden met uiteenlopende overkappingen en tenten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een volledige tent van aluminium te plaatsen met harde wanden of met wanden van zeil. Deze tenten kunnen voorzien worden van een transparant dak voor extra lichtinval. Ook qua vloeren kunt u uw wensen kenbaar maken. Zo zijn er houten vlondervloeren of cassettevloeren welke verfraaid worden met tapijttegels.

Voor een informele en sfeervolle overkapping adviseren wij de bedoeïenentent. Dit zijn tenten vervaardigd uit canvas in diverse kleuren en maten verkrijgbaar. Deze overkapping geeft uw evenement een bijzonder feestelijke tint.

Voor een informele aangelegenheid kunnen ook pagodetenten goed tot hun recht komen. Deze zijn in diverse kleuren verkrijgbaar en aan elkaar te bevestigen. In geval van mooi weer kunnen zelfs de zijkanten los worden gemaakt zodat een parasoleffect gecreëerd wordt.

Helaas zijn wij genoodzaakt om ons huwelijk te annuleren. Welke kosten worden er in rekening gebracht?

Op al onze reserveringen en geleverde diensten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Een exemplaar is te downloaden via onze website. Bij annulering hanteren wij in afwijking van artikel 9.4.2. de volgende staffel. Bij annulering van een definitieve reservering 15% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 3 maanden voor de aankomstdatum 50% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 2 maanden voor de datum 75% van de reserveringswaarde en bij annulering minder dan 1 maand voor de aankomstdatum 100% van de reserveringswaarde.

Er zijn speciale huwelijksverzekeringen die je kunt afsluiten bij bepaalde maatschappijen, naast de locatie is dan ook je kleding, taart, muziek ed. verzekerd.

Hanteren jullie een omzetbelasting?

Wij hanteren bij Kasteel Woerden omzetgaranties. Dit houdt in dat de totale reserveringswaarde op een bepaalde datum aan een minimaal bedrag moet voldoen. De minimale omzetgaranties variëren per dag en per maand. Vraag jullie huwelijksadviseur voor meer informatie.

Wanneer kunnen we de locatie versieren?

Een week voorafgaand aan jullie huwelijksdag kunnen wij jullie vertellen of jullie een dag van te voren kunnen decoreren. Ook kunnen wij dan aangeven tussen welke tijden jullie kunnen decoreren. Indien wij tussentijds nog een commerciële aanvraag krijgen behouden wij het recht voor om de decoratie dag en tijdstippen te wijzigen. Wanneer decoreren op de dag voor het huwelijk niet mogelijk is, kunnen jullie wel vast de spullen bezorgen. Op huwelijksdag is het taak van de ceremoniemeester(s) om de ruimtes te versieren wanneer de ruimtes beschikbaar zijn. Tevens is de ceremoniemeester ook verantwoordelijk voor het verwijderen van de zelf meegebrachte decoraties. De decoraties dienen op dezelfde dag weer verwijderd  te worden.

Wat mag en kan qua versiering en decoratie in en om het kasteel?

Het is niet toegestaan confetti/serpentines, crêpepapier, rijst, rozenblaadjes, wensballonnen, rook uit rookmachines en vuurwerk te gebruiken binnen of buiten Kasteel Woerden. Wanneer dit wel wordt gebruikt, is het mogelijk dat wij hier extra kosten voor in rekening brengen.

Het is uiteraard toegestaan om de locatie te versieren met bijvoorbeeld ballonnen, kaarsen, slingers en lampionnen. Buiten staat het erg feestelijk fakkels op basis van olie of gelpotten neer te zetten.

Wil je hulp bij de decoratie? Wij werken samen met een aantal vaste leveranciers, waaronder een ballonnenleverancier. Wij brengen jullie graag in contact met hem!

De rol van ceremoniemeester is zeer belangrijk bij een huwelijk! Zijn er tips?

Absoluut! De ceremoniemeester zorgt ervoor dat op de dag van het huwelijk het bruidspaar niets hoeft te regelen en alleen hoeft te genieten. De ceremoniemeester informeert bijvoorbeeld de gasten dat het tijd is om naar de volgende ruimte te gaan. Daarnaast is de ceremoniemeester het aanspreekpunt voor onze partymanager van de locatie, de fotograaf en de band/DJ. De ceremoniemeester coördineert de sketches, speeches en activiteiten die de gasten willen ondernemen (of voorkomt deze als het bruidspaar dit niet wenst).

Op de dag zelf zal onze partymanager met de ceremoniemeester de planning voor het diner doorspreken. Wellicht dat er tijdens het diner gespeecht zal worden. Graag zouden wij willen weten wanneer en hoe lang er gespeecht wordt, zodat wij voor een goede afstemming met onze keuken en bediening kunnen zorgen.

Band en DJ, een lastige keuze. Kunnen jullie ons daarbij helpen?

Suggesties kunnen wij zeker geven! Menig band/DJ is hier al te gast geweest om een knalfeest te verzorgen. Ook kunnen wij voor hen een crewmaaltijd verzorgen, vaak komen zij opbouwen en willen ze daarna nog een hapje eten. Voor € 17,50 per persoon verzorgen wij een gezonde maaltijd.

Kunnen we ook overnachten bij Kasteel Woerden?

In het kasteel overnachten is helaas niet mogelijk. Wel hebben wij een fijne samenwerking met  twee hotels in de omgeving.

Voor de huwelijksnacht adviseren wij jullie het mooie Stadshotel Woerden. Dit hotel heeft 25 sfeervolle suites. Bekijk de website www.stadshotelwoerden.nl

Wil je voordeliger overnachten of de gasten in een hotel onder brengen? Kijk dan eens naar Best Western Woerden. Dit is een hotel met 64 kamers. Neem contact met ze op via www.bestwesternwoerden.nl

Mogen we zelf een bruidstaart meenemen?

Zeker! Onze Chef-kok is zeer goed in koken maar het maken van een bruidstaart is weer een hele andere tak van sport. Er zijn een aantal taartleveranciers die wij zeker aan kunnen bevelen. Maar wanneer jullie de taart graag laten maken door de plaatselijke bakker op de hoek is dat natuurlijk ook geen probleem. Let er wel op dat de taart dient te voldoen aan de HACCP voorwaarden.

Cupcakes en sweet tables zijn tegenwoordig ook niet meer weg te denken bij een huwelijk. Vertel ons wat er nodig is qua opstelling en wij zorgen ervoor dat de tafel klaarstaat zodat deze gevuld kan worden! Wij berekenen € 1,25 per persoon voor het servies, aansnijden en uitserveren.

We hebben een bepaalde wens qua kleur bloemen, kunnen jullie dat verzorgen?

Bloemen zijn een zeer persoonlijke keuze, daarom adviseren wij jullie de bloemen direct bij de leverancier te bestellen. Indien gewenst brengen wij jullie graag in contact met onze vaste leverancier. Onze leverancier zorgt er voor dat alles op de juiste plek komt te staan. Het is ook mogelijk dat jullie zelf de bloemdecoratie meenemen of deze bij een andere leverancier bestellen.

Hebben wij het kasteel voor onszelf?

Nee, het kasteel kan ook gebruikt worden door andere gasten en/of groepen tenzij jullie de volledige locatie hebben gehuurd. Wij berekenen een vaste huurprijs van € 3.750 voor exclusiviteit van onze locatie. De prijs is gebaseerd op de hele dag. Er zullen dan geen andere gasten of groepen aanwezig zijn.

Het opgegeven menu/buffet past niet helemaal bij ons, kunnen hier aanpassingen op gemaakt worden en hoe gaan jullie om met dieetwensen?

Natuurlijk zijn wijzigingen mogelijk op een voorgesteld menu of buffet. Wij houden ten alle tijden rekening met eventuele dieetwensen. Doordat wij werken met dagverse producten en onze Chef-kok samen met zijn keukenbrigade alles zelf bereid is dat voor ons geen probleem. Wel vragen wij om dieetwensen minimaal een week van te voren door te geven.

Kasteel Woerden spreekt ons erg aan als trouwlocatie, wat is nu de werkwijze?

Wanneer jullie interesse hebben in Kasteel Woerden plannen we graag een afspraak met jullie in. Dan laten we de locatie zien en bespreken wij direct de mogelijkheden. Een vrijblijvende optie kan geplaatst worden en een offerte zullen wij aan de hand van jullie wensen uitwerken. Deze vrijblijvende offerte en de optie blijft twee weken geldig.

Acht tot zes weken voor jullie huwelijksdag maken we een afspraak om de details door te spreken. Het definitieve aantal gasten kunnen jullie tot 1 week voor datum aan ons doorgeven. Dit aantal is bepalend voor de uiteindelijke factuur.

Als jullie in de tussentijd nog vragen hebben zijn wij uiteraard telefonisch bereikbaar, diverse keren per jaar organiseren wij ook een open dag. Dat is vaak ook een leuk moment om langs te komen om nog even sfeer te proeven of om de locatie aan jullie familie of ceremoniemeester te laten zien!

Let op:

  • Tot 2 weken voor de reserveringsdatum mag het aantal gasten naar beneden aangepast worden met 20% van het eerder opgegeven aantal gasten.
  • Tot 1 week voor de reserveringsdatum mag het aantal gasten naar beneden aangepast worden met 10% van het eerder opgegeven aantal gasten.
  • Indien er binnen 1 week voor de reserveringsdatum onverhoopt nog gastenaantallen wijzigen zijn we genoodzaakt deze door te belasten

Fotoshoot

TEKST

Is het mogelijk om een fotoshoot / bruidsreportage te houden in het kasteel?

Ja dat kan! Jullie bruidsreportage in een 600 jaar oud Kasteel. Op ons zonovergoten terras, de prachtige binnenplaats met loopbrug, De Ridderzaal of in diverse andere ruimten kunnen de mooiste bruidsreportages gemaakt worden.

Moet ik vooraf reserveren?

Ja. Indien wij een reservering voor jullie mogen maken vernemen wij dit graag per mail. Aansluitend zullen wij de reservering maken en de aanbetalingsnota verstuurd. De aanbetaling dient voorafgaand aan jullie komst betaald te zijn. Zonder betaling kunnen wij helaas geen toegang verlenen tot Het Kasteel.

Wat zijn de voorwaarden?

Wij vragen jullie rekening te houden met het volgende;

–   Er kan alleen gebruik gemaakt worden van de zalen die beschikbaar zijn;

–   Er kan alleen gebruik gemaakt worden van de buitenruimtes die beschikbaar zijn;

–   Alle ruimtes dienen in de originele staat te laten staan;

–   Gebruik van confetti, rijst en rozenblaadjes is niet toegestaan;

–   Wij vragen jullie met maximaal 3 personen te komen;

–   Er dient vooraf een reservering gemaakt te worden.

–   Het totaalbedrag dient vóóraf betaald te worden

Wat zijn de kosten van een fotoshoot / bruidsreportage?

De kosten van een fotoshoot / bruidsreportage bedragen 250,- euro. 

Heb ik toegang tot het hele kasteel?

Éen week van te voren kunnen jullie contact opnemen welke ruimten beschikbaar zijn.

Op welke dagen kan de fotoshoot / bruidsreportage plaatsvinden?

Een bruidsreportage bij Kasteel Woerden is mogelijk van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 16:00 uur en in het weekend van 11:00 uur tot 16:00 uur [m.u.v. feestdagen].

Kasteelcafé

TEKST

Moet ik reserveren voor het Kasteelcafé?

antwoord

Hoe kan ik reserveren?

antwoord

Ik kom met een grote groep. Kan ik een aparte zaal huren?

Ja dat is zeker aan te raden! Bekijk hier onze zalen. 

Wat zijn de openingstijden van het Kasteelcafé?
Wij zijn op zaterdagen en zondagen tussen 11.00 – 17.00 uur geopend voor koffie met gebak maar ook voor een high-tea, lunch, high-wine, high-beer of een borrel.
Kan de chef rekening houden met speciale wensen, diëten en allergieën?

antwoord

Wanneer is het terras geopend?

antwoord

Serveren jullie ook vegetarische / veganistische maaltijden?

antwoord

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen / annuleren?

antwoord

Kan ik betalen met een cadeaubon?

Ja dat kan! De diner cadeaukaart en De restaurant cadeau kaart zijn geldig op zaterdag en zondag voor een high-tea, high-wine en de Leckere bierproeverij.

Accepteren jullie contant geld?

Nee, alleen PIN betalingen zijn mogelijk.

Reserveren en annuleren

TEKST

Wat is het annuleringsbeleid van Kasteel Woerden?

antwoord

Locatie, bereikbaarheid en toegankelijkheid 

TEKST

Wat is het adres van Kasteel Woerden?

Kasteel 3

3441 BZ Woerden

Wat zijn de openingstijden van Kasteel Woerden?

antwoord

Is Kasteel Woerden goed te bereiken met de auto?

Van Utrecht met de auto naar Kasteel Woerden

Volg de A12  tot afslag 14 Woerden. Ga Rechtsaf en volg de Europabaan (N204) tot aan de rotonde. Ga op de rotonde linksaf, over het water en bij de volgende rotonde rechts de Polanerbaan in.
Rij onder het spoor door en ga bij de T-splitsing links, de Stationsweg op. Volg de weg langs het water (links aanhouden op de Oostdam) tot de T-splitsing. Hier gaat u linksaf. U ziet het kasteel aan uw linkerzijde. Direct achter het kasteel is gratis parkeergelegenheid!

 

Van Rotterdam of Den Haag met de auto naar Kasteel Woerden

Volg de A12  tot afslag 14 Woerden. Ga Rechtsaf en volg de Europabaan (N204) tot aan de rotonde. Ga op de rotonde linksaf, over het water en bij de volgende rotonde rechts de Polanerbaan in.
Rij onder het spoor door en ga bij de T-splitsing links, de Stationsweg op. Volg de weg langs het water (links aanhouden op de Oostdam) tot de T-splitsing. Hier gaat u linksaf. U ziet het kasteel aan uw linkerzijde. Direct achter het kasteel is gratis parkeergelegenheid

 

Van Amsterdam met de auto naar Kasteel Woerden

Ga op de A2 richting Utrecht. Ga bij Utrecht  de A12 op richting Den Haag. Rij door tot aan afslag 14 Woerden. Ga Rechtsaf en volg de Europabaan (N204) tot aan de rotonde. Ga op de rotonde linksaf, over het water en bij de volgende rotonde rechts de Polanerbaan in.
Rij onder het spoor door en ga bij de T-splitsing links, de Stationsweg op. Volg de weg langs het water (links aanhouden op de Oostdam) tot de T-splitsing. Hier gaat u linksaf. U ziet het kasteel aan uw linkerzijde. Direct achter het kasteel is gratis parkeergelegenheid!

File bij Utrecht? Pak dan op de A2 afslag 4 richting Hilversum/Vinkeveen en sla rechtsaf richting Vinkenveen/Mijdrecht de N201 op. Na 6 km kun je linksaf de N212 op richting Woerden. 

 

Is er een oplaadpunt voor een elektrische auto?

antwoord

Is het Kasteel toegankelijk voor mindervalide?

antwoord

Waar kan ik parkeren?

Direct achter het kasteel bevindt zich een eigen parkeerplaats met 50 parkeerplaatsen. Deze plaatsen zijn op basis van beschikbaarheid en kunnen niet worden gereserveerd. Het parkeerterrein is voorzien van een slagboom. Voor vertrek kunnen de gasten een gratis uitrijdkaart ophalen bij de receptiebalie. Op minder dan vijf minuten loopafstand is er parkeergelegenheid voor 600 auto’s verdeeld over drie parkeerterreinen.
Adres voor navigatie: Defensie-eiland 165, 3441 BZ Woerden

Kan ik gratis parkeren?

Ja, direct achter het kasteel bevindt zich een eigen parkeerplaats met 50 parkeerplaatsen. Deze plaatsen zijn op basis van beschikbaarheid en kunnen niet worden gereserveerd. Het parkeerterrein is voorzien van een slagboom. Voor vertrek kunnen de gasten een gratis uitrijdkaart ophalen bij de receptiebalie.
Adres voor navigatie: Defensie-eiland 165, 3441 BZ Woerden

Ik kom met de trein. Hoe ver is het lopen naar Kasteel Woerden?

Vanaf het station Woerden is het ongeveer 3 minuten lopen naar het Kasteel. Vertrek vanaf het Stationsplein-Noord rechtdoor over de Stationsweg. Volg de weg naar links bij Oostdam, u loopt langs het water. De weg maakt vervolgens een flauwe bocht naar links. Het kasteel bevindt zich meteen na deze bocht aan uw linkerhand.

Ligt Kasteel Woerden dichtbij het centrum?

antwoord

Kan ik langskomen om het kasteel te bezichtigen?
Wat is de capaciteit van Kasteel Woerden?

antwoord

Algemene vragen

TEKST

Zijn huisdieren toegestaan in het Kasteel?

antwoord

Beschikt Kasteel Woerden over gratis WiFi?

antwoord

Ik wil graag werken bij Kasteel Woerden? Wat nu?

antwoord

Ik ben mijn spullen vergeten/verloren. Wat nu?

antwoord