Reserveren/afspraak?

Sluiten

Offerte/Brochure aanvragen / Plaats reserveren?

Wat wilt u aanvragen/reserveren?


Waar wilt u een afspraak voor maken?





Kasteel Woerden spreekt ons erg aan als trouwlocatie, wat is nu de werkwijze?

Wanneer jullie interesse hebben in Kasteel Woerden plannen we graag een afspraak met jullie in. Dan laten we de locatie zien en bespreken wij direct de mogelijkheden. Een vrijblijvende optie kan geplaatst worden en een offerte zullen wij aan de hand van jullie wensen uitwerken. Deze vrijblijvende offerte en de optie blijft twee weken geldig.

Vier tot zes weken voor jullie huwelijksdag maken we een afspraak om de details door te spreken. Het definitieve aantal gasten kunnen jullie tot 1 week voor datum aan ons doorgeven. Dit aantal is bepalend voor de uiteindelijke factuur.

Als jullie in de tussentijd nog vragen hebben zijn wij uiteraard telefonisch bereikbaar, diverse keren per jaar organiseren wij ook een open dag. Dat is vaak ook een leuk moment om langs te komen om nog even sfeer te proeven of om de locatie aan jullie familie of ceremoniemeester te laten zien!

Het opgegeven menu/buffet past niet helemaal bij ons, kunnen hier aanpassingen op gemaakt worden en hoe gaan jullie om met dieetwensen?

Natuurlijk zijn wijzigingen mogelijk op een voorgesteld menu of buffet. Wij houden ten alle tijden rekening met eventuele dieetwensen. Doordat wij werken met dagverse producten en onze Chef-kok samen met zijn keukenbrigade alles zelf bereid is dat voor ons geen probleem.

Hebben wij het kasteel voor onszelf?

Jullie huren een ruimte per dagdeel, dus  voor een ochtend, middag of avond. Het terras is enkel exclusief wanneer jullie het restaurant hebben gehuurd. Wanneer jullie er voor kiezen om bijvoorbeeld te borrelen op het terras, is het dus mogelijk dat hier ook andere gasten aanwezig zijn. Het is mogelijk om het gehele Kasteel Woerden exclusief af te huren voor jullie huwelijksdag. Hierbij kunnen wij alle zalen geheel naar jullie wens inrichten. Wij berekenen een vaste huurprijs Van € 2.750,00 voor de exclusiviteit van onze locatie. Deze prijs is gebaseerd op een hele dag.

Wij hebben een bepaalde wens qua kleur voor de bloemen, kunnen jullie dat verzorgen?

Bloemen zijn een zeer persoonlijke keuze. Wij kunnen bloemwerk voor jullie verzorgen en bestellen bij onze vaste bloemenleverancier, we kunnen jullie in contact brengen zodat de voorkeur kan worden besproken. Onze leverancier zorgt er dan voor dat alles op de juiste plek komt te staan. Het is ook mogelijk dat jullie zelf de bloemdecoratie meenemen. 

Mogen wij zelf een bruidstaart meenemen?

Zeker! Onze Chef-kok is zeer goed in koken maar het maken van een bruidstaart is weer een hele andere tak van sport. Er zijn een aantal taartleveranciers die wij zeker aan kunnen bevelen. Maar wanneer jullie de taart graag laten maken door de plaatselijke bakker op de hoek is dat natuurlijk ook geen probleem. Let er wel op dat de taart dient te voldoen aan de HACCP voorwaarden.

Cupcakes en sweet tables zijn tegenwoordig ook niet meer weg te denken bij een huwelijk, ook dat is mogelijk. Vertel ons wat er nodig is qua opstelling en wij zorgen ervoor dat de tafel klaarstaat zodat deze gevuld kan worden! Wij berekenen € 1,50 per persoon voor het aansnijden en uitserveren van de taart/cupcakes/sweet table.

Kunnen we ook overnachten bij Kasteel Woerden?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wel hebben wij een fijne samenwerking met een hotel, gelegen op 5 minuten loopafstand van het kasteel.

Hier ligt het recent geopende Best Western Woerden ***hotel met 64 kamers. Voor gasten van Kasteel Woerden hanteren zij speciale prijzen, vraag ons naar de beschikbaarheid en prijzen. www.bestwesternwoerden.nl

Band en DJ, een lastige keuze. Kunnen jullie ons daarbij helpen?

Suggesties kunnen wij zeker geven! Menig band/DJ is hier al te gast geweest om een knalfeest te verzorgen. Ook kunnen wij voor hen een crewmaaltijd verzorgen, vaak komen zij opbouwen en willen ze daarna nog een hapje eten. Voor € 15,00 per persoon verzorgen wij een gezonde maaltijd.

De rol van ceremoniemeester is zeer belangrijk bij een huwelijk! Zijn er tips?

Absoluut! De ceremoniemeester zorgt ervoor dat op de dag van het huwelijk het bruidspaar niets hoeft te regelen en alleen hoeft te genieten. De ceremoniemeester informeert bijvoorbeeld de gasten dat het tijd is om naar de volgende ruimte te gaan. Daarnaast is de ceremoniemeester het aanspreekpunt voor onze partymanager van de locatie, de fotograaf en de band/DJ. De ceremoniemeester coördineert de sketches, speeches en activiteiten die de gasten willen ondernemen (of voorkomt deze als het bruidspaar dit niet wenst).

Op de dag zelf zal onze partymanager met de ceremoniemeester de planning voor het diner doorspreken. Wellicht dat er tijdens het diner gespeecht zal worden. Graag zouden wij willen weten wanneer en hoe lang er gespeecht wordt, zodat wij voor een goede afstemming met onze keuken en bediening kunnen zorgen.

Het staat erg feestelijk om buiten, in het zicht van de locatie, fakkels op basis van olie of gelpotten neer te zetten. Het is niet toegestaan confetti/serpentines, crêpepapier, rijst, rozenblaadjes, heliumballonnen, wensballonnen en vuurwerk te gebruiken binnen of buiten Kasteel Woerden.

Wij werken samen met een aantal vaste leveranciers, waaronder een ballonnenleverancier. Wij brengen jullie graag in contact met hem!

Indien mogelijk kan er de dag voorafgaand aan het huwelijk versierd worden. Een week voor datum kunnen wij hier meestal wel een akkoord op geven. Graag vernemen wij jullie wensen hierin dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

De ceremoniemeesters zijn verantwoordelijk voor het plaatsen en verwijderen van de zelf meegebrachte decoraties.

Wat kan en mag qua versiering en decoratie in het en om het kasteel?

Het staat erg feestelijk om buiten, in het zicht van de locatie, fakkels op basis van olie of gelpotten neer te zetten. Het is niet toegestaan confetti/serpentines, crêpepapier, rijst, rozenblaadjes, (helium)ballonnen, wensballonnen en vuurwerk te gebruiken binnen of buiten Kasteel Woerden.

Wij werken samen met een aantal vaste leveranciers, waaronder een ballonnenleverancier. Wij brengen jullie graag in contact met hem!

Indien mogelijk kan er de dag voorafgaand aan het huwelijk versierd worden. Een week voor datum kunnen wij hier meestal wel een akkoord op geven. Graag vernemen wij jullie wensen hierin dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een week voorafgaand aan jullie huwelijksdag kunnen wij jullie vertellen of jullie een dag van te voren kunnen decoreren. Indien wij tussentijds nog commerciële aanvragen krijgen hebben, is dit niet meer mogelijk! Jullie kunnen dan wel vast de spullen bezorgen en dan is het taak van de ceremoniemeester om het op de dag zelf in orde te maken wanneer de ruimtes beschikbaar zijn. Tevens is de ceremoniemeester ook weer verantwoordelijk voor het verwijderen van de zelf meegebrachte decoraties. 

Hanteren jullie een omzetgarantie?

Wij hanteren bij Kasteel Woerden omzetgaranties. Dit houdt in dat de totale reserveringswaarde op een bepaalde datum aan een minimaal bedrag moet voldoen. Zodra wij de gewenste datum weten, kunnen wij meteen vertellen wat de omzetgarantie voor die dag is. 

Helaas zijn we genoodzaakt om ons huwelijk te annuleren, welke kosten worden er in rekening gebracht?

Op al onze reserveringen en geleverde diensten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Een exemplaar is te downloaden via onze website. Bij annulering hanteren wij in afwijking van artikel 9.4.2. de volgende staffel. Bij annulering van een definitieve reservering 15% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 3 maanden voor de aankomstdatum 50% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 2 maanden voor de datum 75% van de reserveringswaarde en bij annulering minder dan 1 maand voor de aankomstdatum 100% van de reserveringswaarde.

Er zijn speciale huwelijksverzekeringen die je kunt afsluiten bij bepaalde maatschappijen, naast de locatie is dan ook je kleding, taart, muziek ed. verzekerd.

Helaas zijn we genoodzaakt om ons huwelijk te annuleren, welke kosten worden er in rekening gebracht?

Op al onze reserveringen en geleverde diensten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Een exemplaar is te downloaden via onze website. Bij annulering hanteren wij in afwijking van artikel 9.4.2. de volgende staffel. Bij annulering van een definitieve reservering 15% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 3 maanden voor de aankomstdatum 50% van de reserveringswaarde, bij annulering minder dan 2 maanden voor de datum 75% van de reserveringswaarde en bij annulering minder dan 1 maand voor de aankomstdatum 100% van de reserveringswaarde.

Er zijn speciale huwelijksverzekeringen die je kunt afsluiten bij bepaalde maatschappijen, naast de locatie is dan ook je kleding, taart, muziek ed. verzekerd.

Wij hebben heel veel gasten, is de capaciteit uit te breiden?

Regelmatig krijgen we aanvragen voor evenementen boven de 500 personen. De mogelijkheid bestaat om de bestaande capaciteit uit te breiden met uiteenlopende overkappingen en tenten.

Iedere gelegenheid en budget kent haar eigen type tent. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een volledige tent van aluminium te plaatsen met harde wanden of met wanden van zeil.

Deze tenten kunnen voorzien worden van een transparant dak voor extra lichtinval. Ook qua vloeren kunt u uw wensen kenbaar maken. Zo zijn er houten vlondervloeren of cassettevloeren welke verfraaid worden met tapijttegels.

Voor een informele en sfeervolle overkapping adviseren wij de bedoeïenentent. Dit zijn tenten vervaardigd uit canvas in diverse kleuren en maten verkrijgbaar. Deze overkapping geeft uw evenement een bijzonder feestelijke tint.

Voor een informele aangelegenheid, streekmarkt of feestavond kunnen ook pagodetenten goed tot hun recht komen. Deze zijn in diverse kleuren verkrijgbaar en aan elkaar te bevestigen. In geval van mooi weer kunnen zelfs de zijkanten los worden gemaakt zodat een parasoleffect gecreëerd wordt.

Wij vinden het erg lastig om in te schatten hoeveel gasten er daadwerkelijk naar onze bruiloft komen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Gemiddeld is  10% van het aantal gasten verhinderd (afhankelijk van de periode) en zegt van te voren af. Daarnaast blijkt dat er in de week voorafgaand aan jullie huwelijksdag, en zelfs op de dag zelf, ook nog 10% van de gasten vanwege onvoorziene omstandigheden niet aanwezig kan zijn.

Let op:

- Tot 2 weken voor de reserveringsdatum mag het aantal gasten naar beneden aangepast worden met 20% van het eerder opgegeven aantal gasten.

- Tot 1 week voor de reserveringsdatum mag het aantal gasten naar beneden aangepast worden met 10% van het eerder opgegeven aantal gasten.

- Indien er binnen 1 week voor de reserveringsdatum onverhoopt nog gastenaantallen wijzigen zijn we genoodzaakt deze door te belasten.