Werken bij Kasteel Woerden
Kasteel Woerden is een full service evenementen organisatie wat gevestigd is in het 600 jaar oude rijksmonument Kasteel Woerden in de gelijknamige vestigingsstad. Met in totaal 13 verschillende ruimtes, waaronder de Ridderzaal, de binnenplaats en de gewelven is het kasteel een top evenementenlocatie voor de zakelijke markt en particuliere markt. 7 dagen per week vinden er uiteenlopende evenementen plaats zoals congressen, vergaderingen, bruiloften, feesten, training en andere soortige bijeenkomsten.
Kasteel Woerden bouwt verder aan haar reputatie als de onbetwiste nummer één eventlocatie in het Groene Hart van Nederland. We zijn bezig met het zetten van de volgende stappen in de rijke historie van het kasteel. De plannen zijn groot en de ambities zijn hoog. Om deze droom waarheid te maken, zijn wij op zoek naar een nieuwe collega’s.
Bekijk onze openstaande vacatures hieronder:
Werknemers aan het woord
"Doordat het Kasteel mij altijd de mogelijkheid voor persoonlijke groei heeft geboden, heb ik mijzelf in de 6,5 jaar dat ik hier werk omhoog weten te werken van algemeen medewerker bediening tot Hospitality manager. De vriendelijkheid die het team naar haar gasten uitstraalt, ervaar ik ook bij de medewerkers onderling. Dit zie ik als een van de sterke punten van het Kasteel. Het team doet het met elkaar. Samen zorgen we ervoor dat de gasten een onbezorgd evenement ervaren."

Tjerk
"Wat ik leuk vind aan het werk op het kasteel is het verzorgen van één van de mooiste dagen voor een bruidspaar. En door de leuke collega’s zijn de dagen op het kasteel ook een stuk gezelliger!"

Mara
"Werken op een kasteel! Dat is toch echt wel een droom die uitkwam. Een prachtige werkplek waar we iedere dag samen weer zorgen voor een geslaagd en bijzondere event. Met name de bruiloften en de diversiteit vind ik het allerleukste aan mijn werk. Van het geven van de rondleidingen tot de bruiloften bespreken tot in de puntjes. Om uiteindelijk dan het bruidspaar na de bruiloft te spreken over hun fantastische dag op het kasteel. Dan weet je dat je het goed hebt gedaan!"

Larissa
Functies binnen Kasteel Woerden
Met een team van 60 enthousiaste medewerkers organiseren, faciliteren en produceren wij dagelijks de bijeenkomsten van onze opdrachtgevers en gasten. Daar waar het ene bedrijf enkel een vergaderzaal huurt, organiseren we voor het andere een groot event met personeelsfeest, relatie-event en kick-off presentaties ter gelegenheid van hun 100-jarig bestaan. Voor onze huwelijksgasten zijn we een full-service partner in de organisatie van de mooiste dag van hun leven. Het kasteel huisvest +/-1500 evenementen van 2 tot 800 gasten per jaar.
Bij Kasteel Woerden zorgen onze medewerkers er samen voor dat elk event een onvergetelijke ervaring wordt. Met passie en toewijding werken we aan de meest prachtige en bijzondere evenementen, of het nu gaat om een intieme bruiloft, een bruisend bedrijfsfeest of een inspirerend congres. Door onze samenwerking en oog voor detail slagen we er keer op keer in om unieke momenten te creëren op deze historische locatie. Dankzij de inzet en creativiteit van ons team blijft Kasteel Woerden dé plek waar dromen werkelijkheid worden en elke gelegenheid bijzonder is. Samen maken we elk event onvergetelijk! Bekijk hieronder de verschillende functies binnen het kasteel.

Medewerker Sales en Reserveringen
Ben jij commercieel, gastvrij en een echte regelaar? Vind je het leuk om met mensen te schakelen, wensen om te zetten in concrete reserveringen én bij te dragen aan onvergetelijke evenementen? Dan is deze functie bij Kasteel Woerden jou op het lijf geschreven!
Kasteel Woerden is een historische evenementenlocatie met een sfeervol en uniek karakter. Wij ontvangen dagelijks gasten voor bruiloften, vergaderingen, diners, feesten en andere bijzondere momenten. Geen dag is hetzelfde en juist dat maakt werken bij ons zo dynamisch en leuk.
Wat ga je doen?
Als medewerker Sales en Reserveringen ben jij het eerste aanspreekpunt voor bestaande en potentiële opdrachtgevers. Van de klant aanvraag per e-mail of telefoon, naar de eerste locatiebezichtiging tot de aftersales; jij bent verantwoordelijk voor het gehele traject. Concreet houd je je bezig met:
- Het aannemen en verwerken van aanvragen voor feesten, zakelijke bijeenkomsten en diners
- Klanten adviseren over mogelijkheden en maatwerkvoorstellen maken
- Het opstellen van offertes en bevestigingen
- Planningen en draaiboeken maken in samenwerking met de operationele teams
- Het geven van rondleidingen door het kasteel voor potentiële bruidsparen en opdrachtgevers
- Het voeren van aftersalesgesprekken
Wat breng jij mee?
- Een afgeronde mbo- of hbo-opleiding in hospitality sales of evenementen
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
- Je hebt een commerciële instelling en bent klantgericht.
- Je bent communicatief sterk, accuraat en houdt overzicht
- Affiniteit met horeca, evenementen en gastvrijheid
- Je bent flexibel; zo verwachten wij dat je 5 zondagen per jaar aanwezig bent tijdens de Open Dagen
- Je bent planmatig en werkt secuur en efficiënt
- Je bent representatief en communicatief sterk.
- Affiniteit met horeca, events, bruiloften & zakelijke evenementen
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (woord & schrift)
Wat bieden wij jou?
- Een veelzijdige, dynamische functie in een groeiende organisatie
- Werken op een unieke locatie met historie én toekomst
- Marktconform salaris en ontwikkelmogelijkheden
- +/- 28 uur (uren en dagen bespreekbaar)
Zie je jezelf al de leuke stories en content plannen? Stuur dan je CV en motivatie naar info@kasteelwoerden.nl t.a.v. Barbara den Dulk

Medewerker Marketing en Communicatie
Ben jij een creatieve marketeer met gevoel voor sfeer, gastvrijheid én resultaat? Wil jij werken op een unieke locatie in het hart van de Randstad waar evenementen, bruiloften en zakelijke bijeenkomsten samenkomen in een historisch decor? Dan zoeken wij jou!
Kasteel Woerden is een bijzondere evenementenlocatie met een rijke historie. Dagelijks verwelkomen we gasten voor feesten, vergaderingen, diners en evenementen. Ons team is professioneel, gastvrij en werkt met passie aan het neerzetten van memorabele momenten. Mogelijk kan de functie worden uitgebreid naar een tweede locatie, zodat je ook verantwoordelijk bent voor de marketing en communicatie op deze locatie.
Wat ga je doen?
Als Medewerker Marketing & Communicatie zorg jij ervoor dat Kasteel Woerden zichtbaar, aantrekkelijk én relevant blijft voor onze doelgroepen. Jij bent verantwoordelijk voor:
- Het opstellen en uitvoeren van de marketing- en contentplanning
- Beheer van onze socialmediakanalen, website en nieuwsbrief/mailflows
- Het schrijven van wervende teksten en maken van visuele content
- Meedenken over campagnes, promoties en positionering
- Contact onderhouden met leveranciers en mediapartners
- Ondersteunen bij de organisatie van promotionele evenementen en beurzen
Wat breng jij mee?
- Een afgeronde opleiding in marketing, communicatie met affiniteit voor events en hospitality.
- Heb je MBO niveau 3 of 4 dan hopen we een kandidaat met meer dan 3 jaar ervaring te ontmoeten.
- Heb je HBO dan is wat ons betreft een jaar ervaring voldoende
- Ervaring met social media, Canva en CMS-systemen
- Creativiteit, zelfstandigheid en een commerciële mindset
- Affiniteit met horeca, events, bruiloften & zakelijke evenementen
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (woord & schrift)
Wat bieden wij jou?
- Een veelzijdige, dynamische functie in een groeiende organisatie
- Veel ruimte voor creativiteit en eigen inbreng
- Werken op een unieke locatie met historie én toekomst
- Marktconform salaris en ontwikkelmogelijkheden
- +/- 28 uur (uren en dagen bespreekbaar)
Enthousiast geworden en is dit wel wat voor jou? Stuur dan je CV en motivatie naar info@kasteelwoerden.nl t.a.v. Barbara den Dulk

Hospitality Supervisor
Ben jij een geboren gastheer/gastvrouw met natuurlijk leiderschap? Krijg jij energie van het organiseren van feesten, partijen en zakelijke events – en weet jij je team daarin mee te nemen én te motiveren? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Kasteel Woerden is een unieke evenementenlocatie met een rijke historie van meer dan 600 jaar. Wij organiseren dagelijks sfeervolle en perfect verzorgde evenementen – van intieme diners tot grootschalige feesten – voor 2 tot wel 500 gasten. Onze kernwaarde? Onbezorgde gastvrijheid. Wij doen er alles aan om iedere gast een warm welkom en een onvergetelijke ervaring te bieden.
Wat ga je doen?
Als Hospitality Supervisor ben jij hét gezicht van het kasteel tijdens onze evenementen. Je stuurt operationeel het team aan, zorgt voor een vlekkeloze uitvoering en helpt zelf ook mee waar nodig. Voor, tijdens en na elk evenement ben jij eindverantwoordelijk voor de hospitality:
- Leidinggeven aan het team tijdens partijen, bruiloften, diners en zakelijke events
- Zorgen voor heldere briefings, coaching en een goede werksfeer
- Inwerken van nieuwe medewerkers en uitvoeren van evaluaties
- Actief contact met gasten, inclusief het ophalen van feedback na afloop
- Verantwoordelijk voor het afronden van de avond, terugkoppeling aan collega’s en afhandeling van materialen
Wie ben jij?
- Je bent representatief, warm en servicegericht: een echte gastvrouw/gastheer
- Je hebt oog voor detail en handelt proactief – service bieden zit in je natuur
- Je bent stressbestendig en behoudt overzicht, ook bij drukte
- Je hebt natuurlijk leiderschap en weet een team te motiveren
- Je stimuleert zelfstandigheid en geeft vertrouwen aan je collega’s
- Je hebt geen 9-tot-5-mentaliteit en bent beschikbaar in de avonden en weekenden
- In bezit van het diploma Sociale Hygiëne of bereid dit te behalen op korte termijn
Wat bieden wij jou?
- Werken op een unieke locatie met historie én toekomst
- Directe invloed op de gastbeleving en teamdynamiek
- Fulltime dienstverband met werken in weekend en in avonden (uren in overleg)
- Een veelzijdige, dynamische functie in een groeiende organisatie
- Werken op een unieke locatie
- Marktconform salaris en ontwikkelmogelijkheden
Gelijk enthousiast en ben jij onze nieuwe supervisor? Stuur dan je CV en motivatie naar hm@kasteelwoerden.nl t.a.v. Tjerk Weij

Coördinator Sales en Reserveringen
De coördinator Sales en Reserveringen geeft leiding aan het sales team. Samen met hen is deze verantwoordelijk voor het onderhouden van klantrelaties, het aannemen van reserveringen en het bevorderen van de verkoop van onze unieke zalen voor diverse evenementen, waaronder congressen, bruiloften, vergaderingen en feesten. Hij is het eerste aanspreekpunt voor klanten die interesse hebben in het huren van onze zalen. Hij neemt reserveringen aan, stelt offertes op en begeleidt het boekingsproces. Ook plant hij reserveringen in, houdt overzicht en zorgt ervoor dat alle details op tijd aan elkaar verbonden zijn voor een geslaagd evenement.

Senior Medewerker Sales en Reserveringen
De medewerker sales en reserveringen is het eerste aanspreekpunt voor bestaande en potentiële opdrachtgevers. Van de klant aanvraag per e-mail of telefoon, naar de eerste locatiebezichtiging tot de aftersales; hij is verantwoordelijk voor het gehele traject. Hij werkt samen met de coördinator sales en reserveringen, collega’s sales en reserveringen, de directeur, hospitalitymanager, supervisors en de rest van het team.

Junior Medewerker Sales en Reserveringen
De junior medewerker sales en reserveringen is het eerste aanspreekpunt voor bestaande en potentiële opdrachtgevers. Van de klant aanvraag per e-mail of telefoon, naar de eerste locatiebezichtiging tot de aftersales; hij is verantwoordelijk voor het gehele traject. Hij werkt samen met de coördinator sales en reserveringen, collega’s sales en reserveringen, de directeur, hospitalitymanager, supervisors en de rest van het team.

Medewerker Front office
De medewerker frontoffice is het eerste aanspreekpunt voor onze gasten. Hij verwelkomt hen hartelijk en zorgt ervoor dat ze zich direct thuis voelen in ons historische kasteel. Hij beantwoordt vragen, verstrekt informatie over evenementen, en regelt reserveringen voor vergaderingen, bruiloften, en andere bijeenkomsten. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor administratieve taken, zoals het bijhouden van de agenda.

Hospitality Manager
De hospitality manager is verantwoordelijk voor alles wat op de werkvloer gebeurt. Hij is de spin in het web bij het plannen en uitvoeren van evenementen. Hij stemt af met klanten, leveranciers en collega’s om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt en geeft leiding aan een team van supervisors. Zo zorgt hij samen met hen dat alles naar de kasteelnorm wordt uitgevoerd en werkt.

Hospitality Supervisor
Als hospitality supervisor ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van feesten en partijen met 2 tot 200 gasten (incidentiele uitzondering tot 500 gasten). Je geeft leiding aan 2 tot 20 (parttime-) medewerkers.
Wie ben jij?
- Je brengt een representatieve, warme persoonlijkheid met je mee. Je bent gastgericht en weet ook ongevraagd service te bieden. Kortom: je bent een echte gastvrouw/gastheer!
- Je weet onze kernwaarde ‘Onbezorgde Gastvrijheid’ te waarborgen, jij denkt niet in problemen, maar in uitdagingen en oplossingen.
- Je bent stressbestendig en kan presteren onder tijdsdruk.
- Je weet de medewerkers te motiveren en geeft hun het vertrouwen om zelfstandig te handelen en fouten te mogen maken.
- Je hebt geen 9-5 mentaliteit en bent bereid ook in de weekenden te werken wanneer nodig.
- Je bent in het bezit van een diploma “sociale hygiëne”, of bereidt deze op korte termijn te behalen
Wat ga je doen?
Je bent het gezicht van het kasteel en geeft leiding aan een team van ruim 2 tot 20 medewerkers. Vóór en tijdens het evenement zorgen je voor een heldere briefing, stuur je aan en coach je jouw team en na een dag hard werken zorg je ervoor dat we de volgende dag weer kunnen knallen. Als hospitality-supervisor is jouw eerste taak aansturen, maar werk je ook mee waar nodig. Je draagt zorg voor het inwerken van de nieuwe medewerkers. De eindverantwoordelijkheid ligt bij jou. Je geeft het goede voorbeeld, controleert en spoort collega’s aan om het werk naar behoren uit te voeren. Aan het einde van de partij vraag je terugkoppeling aan de gasten over de service. Tevens besteed je veel aandacht aan het onderling afstemmen en terugkoppelen van informatie aan collega’s.
Als leidinggevende draag je zorg voor het invullen van de evaluatielijsten en het retourneren van uitgeleend materiaal. Ook werk je mee aan de verbetering van werkprocessen en het uitvoeren van de beoordeling van medewerkers.
Het is natuurlijk al heel bijzonder om deel uit te mogen maken van de 600-jarige geschiedenis van Kasteel Woerden, maar er is méér! In deze functie kun je mede bepalen hoe de toekomst er uit gaat zien.
De uitdaging die we je bieden, zorgt er voor dat je voorlopig niet uitgeleerd bent en jouw dagen er nooit hetzelfde uit zullen zien.
Uiteraard ontvang je maandelijks een salaris. Afhankelijk van jouw ervaring zal je worden ingeschaald in schaal 4, 5 of 6 volgens de Horeca CAO. We volgen daarvan verder de richtlijnen. Daarnaast ontvang je ook meerdere netto vergoedingen.
- Ingangsdatum: in overleg
- Contractduur: 12 maanden
- Parttime uren: in overleg
Mogelijkheid tot volgen opleiding.

Hospitality Medewerker
Als hospitality medewerker bij Kasteel Woerden speel je een cruciale rol in het creëren van een gastvrije omgeving voor onze gasten. Je draait mee in een team van in totaal 50 medewerkers, je werkt mee aan de voorbereiding en uitvoering van feesten en partijen van 2 tot 200 gasten.
Wie ben jij?
- Je bent representatief, gastvrij, en toont oprechte interesse in je gasten.
- Je bent stressbestendig en kan presteren onder tijdsdruk.
- Je bent je ervan bewust dat het leveren van fysieke inspanning nodig is (bijvoorbeeld het opbouwen van zalen).
- Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit (i.v.m. weekend- en avonddiensten)
- Je om snel te schakelen tussen diverse werkzaamheden
- Je bent betrokken, voelt aansluiting bij de waarde en normen van het kasteel en draagt deze ook uit.
Wat ga je doen?
Als hospitality-medewerker ben je verantwoordelijk voor het verwelkomen en begeleiden van gasten op het kasteel. Je zorgt ervoor dat zij zich direct thuis voelen en een positieve ervaring hebben. Je bent het eerste aanspreekpunt en staat klaar om vragen te beantwoorden, problemen op te lossen en de gasten te voorzien van informatie. Tevens draag je zorg voor het uitserveren van dranken en eten; denk hierbij aan koffieontvangst, lunches, diners, borrels en feesten. Daarnaast help jij voor en na de evenementen mee aan het opschonen en opbouwen van de zalen en het voorbereiden van de MEP voor de volgende partijen.
Het is natuurlijk al heel bijzonder om deel uit te mogen maken van de 600-jarige geschiedenis van Kasteel Woerden, maar er is méér! In deze functie kun je mede bepalen hoe de toekomst er uit gaat zien.
De uitdaging die we je bieden, zorgt er voor dat je voorlopig niet uitgeleerd bent en jouw dagen er nooit hetzelfde uit zullen zien.
Uiteraard ontvang je maandelijks een salaris. Afhankelijk van jouw ervaring zal je worden ingeschaald in schaal 3 of 4 volgens de Horeca CAO. We volgen daarvan verder de richtlijnen. Daarnaast ontvang je ook meerdere netto vergoedingen.
- Ingangsdatum: in overleg
- Contractduur: 12 maanden
- Parttime uren: in overleg

Facilitair Coördinator
De facilitair coördinator is verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van alle facilitaire processen binnen Kasteel Woerden. Hij stuurt het personeel van de schoonmaak, keukenhulp en zalen aan en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt en werkt mee waar nodig. Ook is hij het aanspreekpunt voor leveranciers en zorgt voor een prettige werkomgeving voor zowel medewerkers als gasten.

Facilitair Medewerker 'Klusjesman'
De facilitair medewerker heeft twee rechterhanden en is verantwoordelijk voor het onderhouden en optimaliseren van het kasteel, Of het nu gaat over kapotte lampen, schilderen of het verhelpen van een technisch probleem, hij kan het allemaal.

Facilitair Medewerker Afwasser/Schoonmaker/ Zalenzetter
De afwasser/schoonmaker is verantwoordelijk voor het zorgvuldig reinigen van serviesgoed en bestek, waardoor onze gasten kunnen genieten van een onberispelijke ervaring. Ditzelfde geld ook voor het zetten van de zalen in het kasteel.
Wie ben jij?
- Je bent je ervan bewust dat het leveren van fysieke inspanning nodig is (bijvoorbeeld het opbouwen van zalen en tillen van borden).
- Je bent niet bang om je handen vies te maken.
- Je neemt verantwoordelijkheid over je eigen werk en bent kritisch.
- Je bent een harde werker.
Wat ga je doen?
Als afwasser/schoonmaker ben je samen met het team verantwoordelijk voor de uitstraling van het kasteel en een schone vaat. Je werkt in een snelle omgeving waarbij je tijdens de drukke uren ook ervoor zorgt dat je het overzicht behoud. Als afwasser zorg je ervoor dat al het servies weer helemaal schoon is en vervolgens weer op de juiste plek terecht komt. Je verzorgt de afvoer van het afval en waar nodig help jij mee dat de zalen volgens draaiboek en kasteel regelement worden gezet.
Het is natuurlijk al heel bijzonder om deel uit te mogen maken van de 600-jarige geschiedenis van Kasteel Woerden, maar er is méér! In deze functie kun je mede bepalen hoe de toekomst er uit gaat zien.
De uitdaging die we je bieden, zorgt er voor dat je voorlopig niet uitgeleerd bent en jouw dagen er nooit hetzelfde uit zullen zien.
Uiteraard ontvang je maandelijks een salaris. Afhankelijk van jouw ervaring volgens de Horeca CAO. We volgen daarvan verder de richtlijnen.
- Ingangsdatum: in overleg
- Contractduur: 12 maanden
- Parttime uren: in overleg

Chef-kok
De chef-kok is verantwoordelijk voor het creëren van culinaire hoogstandjes voor onze gasten. Tijdens diverse evenementen, zoals congressen, bruiloften, vergaderingen en feesten verzorgt hij zowel de diners, lunches en aperitieven. Hierbij werkt hij nauw samen met de mede koks en eventuele leerling-koks. Hij maakt deel uit van het managementteam, waarmee hij maandelijks overlegt over de verbetering en de algemene gang van zaken op het kasteel

Zelfstandig werkend kok
De zelfstandig werkende kok is verantwoordelijk voor het creëren van culinaire hoogstandjes voor onze gasten tijdens diverse evenementen, zoals congressen, bruiloften, vergaderingen en feesten verzorgt hij zowel de diners als de lunches. Hierbij werkt hij nauw samen met de chef-koks en mede koks.
Open sollicitatie
Kasteel Woerden groeit en daarom zijn wij altijd op zoek naar enthousiaste werknemers. Staat jouw gewenste functie er niet tussen, maar lijkt het je wel leuk om bij ons te komen werken?
Stuur dan gerust een open sollicitatie. Vergeet daarbij niet je CV en motivatiebrief te sturen naar hm@kasteelwoerden.nl
Wij kijken er naar uit!