Tips voor de ceremoniemeester | Zo verloopt de bruiloft op rolletjes!
De ceremoniemeester(s). Jullie steun en toeverlaat tijdens de voorbereidingen van jullie bruiloft en natuurlijk op de dag zelf. Zij hebben een belangrijke taak: Het voorspoedig laten verlopen van jullie bruiloft. Om jullie en de ceremoniemeesters hierbij te helpen hebben geven wij jullie een aantal tips voor de ceremoniemeester.
Tip 1 | Kom ruim op tijd naar de locatie.
Als ceremoniemeester is het aan jou de taak om alle gasten wegwijs te maken, de locatie te versieren en het verloop van de dag in goede banen te leiden. Uiteraard in samenwerking met onze hospitality manager.
Om de dag van te voren nog eens kort door te spreken en de muziek te testen adviseren wij jullie om vóór de gasten aanwezig te zijn. Het liefst 1 uur tot 30 minuten voor aanvang van de gasten. Liever eerder komen in verband met het dagprogramma of het versieren? Geen probleem! Dan bellen we even om dit met elkaar af te stemmen.
Tip 2 | Plan voldoende tijd in voor het versieren van de zalen.
De locatie kan zo aangekleed worden zoals het bruidspaar wilt! Dit kan altijd op de dag zelfs en soms ook al een dag eerder. Plan voldoende tijd in voor het aankleden en versieren van de zalen. De ervaring leert dat het versieren doorgaans twee keer zo lang duurt als van te voren gepland is.
Tip 3 | Maak een draaiboek!
Met een draaiboek heb je precies voor ogen wat er allemaal gebeurt op een dag. Wie er met elkaar op de foto gaan, wanneer en hoe lang de speeches duren en welke allergieën er allemaal zijn. Extra tip: klik hier en maak nu je eigen draaiboek!
Tip 4 | Introduceer jezelf bij de gasten
Als ceremoniemeester is het aan jou de taak om alle bruiloftsgasten te ontvangen, te informeren en wegwijs te maken. Stel jezelf direct voor zodat iedereen weet bij wie ze moeten zijn als er vragen zijn.
Tip 5 | Stem speeches, stukjes of een verrassing act goed af!
Een van de leukste en persoonlijkste onderdelen van de dag; speeches en stukjes. Plan deze momenten van te voren in en stem op de dag zelf met onze hospitality manager wanneer deze plaatsvinden. Zo kan ons team hier tijdig op in spelen zodat het diner niet uitloopt. We willen natuurlijk niet dat het bruidspaar te laat op het feest verschijnt!
Tip 6 | Vergeet het noodpakketje niet!
Een vlek of gat in de bruidsjurk of een kapotte panty. Laten we hopen dat het pakketje niet nodig is, maar het is toch fijn om iets achter de hand te houden.
Tot slot; Geniet van de dag!
Geniet, geniet, geniet! Ondanks het takenpakket en verantwoordelijkheden mag ook jij genieten van de dag. Zodra het feest van start is gegaan zitten de meeste taken er vaak op en kunnen de voetjes van de vloer!
Deel deze tips voor de ceremoniemeester met jou ceremoniemeester! Decoratie tips nodig? Lees dan dit artikel.