Jullie huwelijksfeest. Een knallende afsluiter van jullie bruiloft. Hét moment waarop jullie helemaal los kunnen gaan, alle spanning los kunnen laten en de liefde kunnen vieren met vrienden, familie en collega’s.
Wat je nodig hebt voor een spectaculair feest? De afgelopen 15 jaar hebben wij de meest uiteenlopende feesten voorbij zien komen. Met deze zeven tips organiseer jij een onvergetelijk trouwfeest waar nog jaren over gesproken gaat worden.
1 | Een spetterende openingsdans
De openingsdans is volgens eeuwenoude traditie het moment waarop de dansvloer door het bruidspaar wordt geopend. Veel toekomstige bruidegommen (hebben we ons laten vertellen) een moment waar met knikkende knieën naar uit wordt gekeken. De klassieke wals was jaren terug de opening van de avond. Maar het kan ook anders! Wat dacht je van:
- Een flashmob. Geef een speels en grappig tintje aan de start van de avond en vraag vrienden of getuigen mee te doen aan een flashmob. Tranen van het lachen, gegarendeerd. Een flashmob komt voor de overige gasten vaak als een complete verrassing en hiermee is de toon van het feest direct gezet.
- De wisseldans. Interactie met jullie gasten? Of bang dat jullie feest wat langzaam op gang komt? Dan is de wisseldans een uitstekend idee. Jullie starten als bruidspaar met de openingsdans en wisselen vervolgens van danspartner. Na de volgende wissel komen er weer nieuwe danspartners op de vloer net zo lang tot de dansvloer helemaal vol staan. Geen zorgen dus over een lege dansvloer en langzame start.
- De ludieke openingsdans. Hierbij start je als bruidspaar met een rustig nummer en eindig je (als verrassing) met een grappig en snel liedje. Met een up-tempo nummer neem je alle gasten mee naar de dansvloer en kan het feest officieel beginnen.
2 | Boek de fotograaf een paar uur langer
Een huwelijksfotograaf legt tijdens jullie dag de mooiste momenten vast. En laat het feest nou hét moment zijn waarop de leukste en gekste foto’s worden gemaakt. Wij zien vaak dat de fotograaf tot het feest wordt geboekt.
Onze tip? Boek de fotograaf een paar uurtjes langer. Tijdens het feest zien we vaak de leukste foto’s voorbij komen en zo pak je ook direct de openingsdans mee. Zodra de wijntjes rijkelijk vloeien is het voor de fotograaf natuurlijk tijd om naar huis te gaan. Leuke foto’s gegarandeerd.
TIP: Op zoek naar een huwelijksfotograaf?
TIP: Of doe inspiratie op tijdens de Open Dag.
3 | Entertainment tijdens jullie feest
Nu we het toch over entertainment hebben. Naast het hebben van een goede DJ of band is extra entertainment ontzettend leuk! Denk bijvoorbeeld aan een karikatuur tekenaar die aan het einde van de avond een gaaf schilderij heeft gemaakt van jullie feest. Of wat dacht je van een goochelaar die de kids vermaakt. Enkele jaren terug zagen we zelfs 2 alpaca’s voorbij komen voor een warm en gezellig ontvangst van de gasten. Pak je het liever groters aan? De binnenplaats van Kasteel Woerden is uitermate geschikt voor een vuurshow in het donker.
TIP: op zoek naar entertainment? Lees hier meer.
4 | Lichtletters
Op zoek naar extra decoratie tijdens jullie feest? Dan mogen lichtletters niet ontbreken! Ze zijn in allerlei soorten, maten, kleuren en type letters verkrijgbaar. De letters die wij vaak voorbij zien komen? Dat zijn LOVE, MR&MRS, de eerste twee letters van het bruidspaar of YESIDO.
Kies voor een gave plek bij de photobooth of juist in de Gewelven bij de dinertafel. Is het ’s avonds al donker? Dan staan de lichtetters ook ontzettend goed op de binnenplaats. Een warm welkom voor al jullie gasten.
TIP: Lichtletters huren? Dat doe je hier.
5 | Een kaastaart
Tijdens jullie huwelijksfeest mag de klassieke bitterbal natuurlijk niet ontbreken. We krijgen steeds vaker de vraag welke hapjes of snacks een feest nou net even iets extra’s geven? Onze tip? Ga voor een kaastaart gecombineerd met een tafel vol met hapjes zoals luxe noten, kazen, vleeswaren, brood met tapenades, crudites, chips, bruchetta’s en meer.
Het leuk is dat jullie gasten de gehele avond door pakken kunnen wat ze lekker vinden. Kleed alles extra gezellig aan in het thema van jullie dag, schrijf leuke krijtbordjes of ga all the way met slingers, een sappenbar of candycorner.
TIP: Stel gratis een offerte op en bekijk alle mogelijkheden.
6 | Late night snack
We gaan nog even door over het eten, want dat is voor velen toch wel een belangrijke voorwaarde. De late night snack is dan ook echt onmisbaar tijdens jullie huwelijksfeest. De klassieke puntzak friet kennen we natuurlijk al, maar wat dacht je van een broodje kroket, pizza of flammkuchen?
De late night snack kan je serveren aan het einde van de avond, maar natuurlijk ook als het feest nog in volle gang bezig is. Het fijne is dat je daarna nog kunt afsluiten met een knaller. Heb je zelf een leuk idee voor de late night snack? Onze chef staat open voor ideeën!
TIP: Lees ook de blog: Catering bruiloft | Tips van onze chef
7 | Cocktailbar
Een leuke eyecatcher tijdens het feest en erg populair onder de bruidegom, (schoon)vaders getuigen en mannen in het algemeen; een whiskey- en sigaren bar.
Maak de keuze uit 3 soorten whiskeys en start de zoektocht naar de lekkerste sigaren. Kleed de bar extra aan met een Irisch touch of trek het thema van jullie dag door. Maak gebruik van onze wijntonnen om dat café-gevoel te creëren.
Is whiskey niets voor jullie? Er zijn nog talloze mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan een gin-tonic bar in de zomer, een sangria bar om een Spaanse twist te geven aan jullie bruiloft of kies voor een cocktailbar met leuke bartender!
Uiteraard vind je op Pinterest genoeg leuke inspiratie.
Extra tips!
Neem een eigen welkomstbord mee met jullie namen en trouwdatum.
Laat de knutselkoning(ing) in jezelf los en ga aan de slag met kaarsen, wijnflessen of plateaus met kaarsen
Neem extra items mee voor de cadeautafel. Denk bijvoorbeeld aan een krijtbord met leuke tekst voor bij de enveloppen. Of leg polaroids neer, hilarische foto’s gegarandeerd. Vergeet de evenloppendoos niet!
TIP: Lees ook de blog: 10 Nederlandse huwelijkstradities